مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 01:002023-06-18بين الملل

 آیا می توان کاسه کوزه ها را سر شریعتی شکست؟


برخی بر این باورند که اصرار برای مقصر معرفی کردن شریعتی یادآور اصطلاح «مثلث کارپمن» و سه نقش «آزارگر، ناجی و قربانی» است و انگار شریعتی بهانه ای است تا ناراضیان خود را «قربانی» بدانند و از خود سلب مسئولیت کنند یا تصور کنند اگر پاره ای موانع امکان تحقق .

- برخی بر این باورند که اصرار برای مقصر معرفی کردن شریعتی یادآور اصطلاح مثلث کارپمن و سه نقش آزارگر، ناجی و قربانی است و انگار شریعتی بهانه ای است تا ناراضیان خود را قربانی بدانند و از خود سلب مسئولیت کنند یا تصور کنند اگر پاره ای موانع امکان تحقق همه آرمان ها را نداده آرمان ها نادرست بوده است.

اما تقصیر شریعتی واقعا چه بود؟ این که چند میلیون نفر در خیابان راهپیمایی کردند و با تصویر او خواستار پایان دادن به حکومت فردی و شکنجه و نقض حقوق بشر شدند؟ اگر خبری نبود چرا خود شاه گفت صدای انقلاب شما راشنیدم؟ صدای کدام انقلاب را شنیده بود؟ ٰٰٰٰ    عصر ایران؛ مهرداد خدیر- 29 خرداد یادآور دکتر علی شریعتی است.

شگفتا که در این 45 سال که برای او سال گرد برگزار شده ( از 1357 به این سو) هر سال رنگ و بو و حال و هوای متفاوتی داشته است.

  در سال های نخست یک سره تجلیل بود و معلم شهید و بعد که دکتر سروش به چهره بلامنازع گفتمان روشن فکری دینی بدل شد سرزنش هم شد که دین را ایدیولوژیک کرده و افراد ناراضی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 آیا می توان کاسه کوزه ها را سر شریعتی شکست؟

 آیا می توان کاسه کوزه ها را سر شریعتی شکست؟